Ege Üniversite'nde yapılan bir araştırmaya göre keten tohumu kolon, prostat,
meme kanseri gibi bazı kanser risklerini azaltıyor.
Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Yrd.Doç. Dr.
Nazan Tuna Oran, Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu tarafından
düzenlenen 'Uluslararası Gıda, Beslenme ve Kanser Sempozyumu'nda 'Keten
Tohumunun Antikarsinojenik Etkisi' konulu bir bildiri sundu.
Tüm kanserlerin yüzde 30-40'ının sadece diyete ve yaşam tarzına dikkat edilerek
önlenebileceğini belirten Yrd.Doç.Dr. Oran, "Beslenme rejimi kurallara uygun
sürdürüldüğü taktirde, meme ve prostat kanserlerinin gelişiminde en az yüzde
60-70, akciğer kanserinde yüzde 40-50 ve diğer kanserlerde de benzer oranlarda
azalma söz konusu olabilmektedir" dedi.
Keten tohumunun lignan, lif ve Omega-3 yağ asitleri yönünden zengin olduğunu
anlatan Oran, sözlerini şöyle tamamladı: "Omega-3'ün kanın pıhtılaşmasını
önleme, ödemi azaltma gibi pekçok yararı bulunmaktadır.
Bununla birlikte yapılan çalışmalar bazı kanser türlerinin büyümesini önlediğini
göstermiştir. Keten tohumunun kişiyi hayatı boyunca bazı kanser türlerinden
koruması ve tedavisi konusunda bir rolü olduğuna ilişkin araştırmalar devam
etmektedir."
(İHA)